Deel dit artikel
-

Axel Springer in de race om Scout24

De Duitse uitgeverij Axel Springer wil de classifiedsbedrijven onder Scout24 Group overnemen van Deutsche Telekom. Het telecombedrijf wil ervan af en lijkt meer dan de gewenste 1,5 miljard euro te krijgen.

Duitse media melden dat Axel Springer gesprekken voert met Deutsche Telekom om Scout24 te kopen voor een bedrag tot 1,8 miljard euro. Vorige week werd bekend dat het telekombedrijf online rubrieksadvertenties niet meer beschouwt als strategische pijler onder het toekomstig bedrijf.

Scout24 Group exploiteert advertentiesites voor auto’s, banen, financiële diensten, contacten en onroerend goed. De sterkste posities bekleedt het op thuismarkt Duitsland, maar het exploiteert verscheidene portalen ook daarbuiten. In Nederland, bijvoorbeeld, is het actief met Autoscout24 en datingsite Friendscout24. Het sitenetwerk bereikt maandelijks zo’n dertien miljoen unieke internetters.

Axel Springer investeert sinds 2010 intensief in Europese advertentiesites. Het gaf honderden miljoenen euro’s uit aan strategische participaties en overnames. Daaronder: Airbnb, Shopalike.nl en Immoweb, een Belgische site met vastgoedadvertenties.

De uitgeverij zette zijn classifiedsdivisie een klein jaar geleden in een los bedrijf apart en trok 237 miljoen groeigeld aan van de Amerikaanse investeerder General Atlantic, dat zo dertig procent van de aandelen verwierf.

Op 7 maart publiceert Axel Springer zijn financieel jaarverslag over 2012.

Foto: Ed Callow (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond