B2B-mailings: minder verzenden, vaker geopend

Zakelijke mailings scoorden in 2022 voor een aantal sectoren beter dan in de consumentenmarkt, zo blijkt uit de jaarlijkse Nederlandse E-mail Marketing Benchmark.
In de sectoren Telecom, Automotive en Cultuur zijn de openratio’s van zakelijke (B2B) mailings met enkele procent toegenomen terwijl consumentenmailings juist dalingen lieten zien.
Mogelijk komt dit door het feit dat zakelijke mailings minder vaak worden gestuurd en veelal in de winterse maanden. Op de consumentenmarkt ligt dat juist omgekeerd.
De benchmark, samengesteld uit de data van Spotler Mail+ en Spotler Webpower, wijst nog iets opmerkelijks aan. Organisaties die zowel aan B2B- als B2C-klanten mailen laten voor elk van die doelgroepen andere interactieratio’s zien. De onderzoekers: “Het is zinvol om een extra analyse uit te voeren op deze twee doelgroepen” om het verschil tussen deze twee patronen te leren begrijpen.
Gemiddeld genomen geldt in 2022 een gemiddelde COR van 43,89%,
een CTR van 7,46% en een CTO van 15,54%. Dat is het gemiddelde over alle doelgroepen en alle sectoren heen.
Foto: Mike Steele (cc)
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond