Baby- en peuterwinkel groeit tot 195 miljoen euro

De Europees werkende webwinkel Windeln.de, die baby- en peuterproducten verkoopt, zag de omzet in 2016 met 21 procent groeien tot 195 miljoen euro. Het beursgenoteerde bedrijf denkt in 2019 kostendekkend te opereren.

De leiding van het bedrijf blijft investeren in logistiek, fulfillment en centralisering van inkoop en marketing. Want de Europese markt voor online verkoop van baby- en peuterspullen groeit tot 16 miljard euro in 2021. En daar sorteert Windeln.de nu al op voor met zijn investeringen.

Momenteel is de onderneming, werkend vanaf thuismarkt Duitsland, actief in tien Europese landen en in China via Tmall. In Europa gaat het momenteel om markten in het oosten en zuiden van Europa, maar het is verre van uitgesloten dat ook het noordwesten aan de beurt komt. Concrete plannen daartoe heeft de onderneming echter nog niet bekendgemaakt.

In het vierde kwartaal van 2016 kruiste Windeln de grens van de 1 miljoen actieve klanten in een jaar. Twee jaar eerder waren dat er nog 442.000. Drie kwarta van hen staat te boek als terugkerend klant. Gemiddeld doet men 2,2 bestellingen per kwartaal. De gemiddelde orderwaarde ligt op 81,60 euro (PDF).

Windeln behoort met Zalando en bijvoorbeeld Zooplus tot een kleine groep speciaalzaken die vanuit Duitsland de Europese markt naar zich toe trekken op hun specifieke gebied.

Foto: sierralupe (cc)

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug