Deel dit artikel
-

Bakker.com wordt fullfilmentpartner voor kwekers, retailers en e-commerce partijen

Bakker.com, de online tuinspecialist die in februari failliet werd verklaard, maakt een doorstart. Daarbij is een belangrijke rol weggelegd voor werknemers en leveranciers.

De doorstart komt er dankzij Martijn van Scherpenzeel van Globitas. Die noemt als kracht van het bedrijf dat Bakker.com rechtstreeks van kwekers aan de consument levert. De hele waardeketen wordt overgeslagen. ‘Dat maakt het mogelijk een kwalitatief goed product tegen een faire prijs bij de klant thuis af te leveren.’

Onder regie van CEO Erwin van Cooth moet Bakker.com een platform worden waar andere e-commerce partijen en retailers groenproducten kunnen leveren aan hun klanten. ‘Deze partijen kunnen gebruikmaken van het platform en van onze expertise en tegelijk meeliften op een snelgroeiende online markt voor groenproducten,’ zegt Van Cooth. Ook worden leveranciers nauwer betrokken worden in het proce. Data, efficiency en outsourcing krijgen een belangrijke rol.

Bakker.com, dat als Bakker Hillegom kort na de Tweede Wereldoorlog werd opgericht, is groot geworden met de distributie van tuinproducten als bloembollen, bloemzaden en planten. Als postorderbedrijf leverde Bakker.com deze producten in 17 landen, daarmee was het het grootste postorderbedrijf in het groensegment van Europa.

Vorig jaar kwam het bedrijf in financiële problemen, en op 5 februari werd het bedrijf failliet verklaard. Er was een schuld van 21 miljoen euro. Zeker 190 partijen hebben vorderingen ingediend.

Bij Bakker.com werkten vorig jaar nog 200 mensen, waarvan 130 in Nederland. Tenminste vijftig medewerkers maken de overstap naar het nieuwe bedrijf. Van Scherpzeel verwacht op termijn het aantal arbeidsplaatsen weer te kunnen uitbreiden.

Verwacht wordt dat het bedrijf in de tweede helft van mei weer operationeel is.

Deel dit bericht

3 Reacties

Ruud Arends

Ik denk zelfs dat de mensen voornamelijk zelfvoorzienend moeten gaan worden. Dat gaat een hoop ellende besparen en meer problemen voorkomen . Het probleem is dat de meesten grote egotrippers zijn geworden , als je een mening geeft ,wordt je meteen bedreigd. Triest ,de meesten beseffen helemaal niet meer dat wij in een heel goed land wonen..

Bob

Wehkamp heeft het eindelijk te pakkken. Ik hoop dat de opvreters die de tent de nek om hebben gedraaid nooit meer daar terugkomen of hoe dan ook een vinger in de pap hebben. Wat is daar jarenlang geld verkwist, gestolen en gefraudeerd.

Succes met de doorstart.

kees

In het najaar van 2017 stuurden ze mij troep voor een order van 200 euro. Na een claim een nieuwe zending, net zo erg. Nu in het voorjaar van het volgend jaar: 1/4 deel is opgekomen. Nu zijn ze failliet, het blijft onzeker voor het personeel, maar er zijn mensen die de buit binnen hebben. En die doorstarters vertrouw ik voor geen rooie cent.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond