Deel dit artikel
-

BAS Group opent tienduizenden Facebookwinkels

De eigenaar MyCom, Dixons en iCentre biedt zijn klanten in 2014 de optie om zelf Facebookwinkels te openen en zo geld te verdienen als ‘social wederverkoper’ voor BAS Group.

Directeur Steven Bakker maakt zijn plannen voor vernieuwingen van zijn winkels bekend. De Facebookwinkels maken deel uit van een digitaliseringsslag die ook in de fysieke zaken wordt doorgevoerd.

Gebruikers van Facebook kunnen in de loop van volgend jaar een module op hun pagina’s installeren waarmee ze aan hun vrienden elektronica kunnen aanbevelen uit de assortimenten van Bakkers winkels. Uit iedere gerealiseerde verkoop kunnen ze een verkoopcommissie ontvangen of het geld gebruiken om hun winkel uit te breiden met assortiment en extra features.

Hoe die winkeltjes er exact zullen uitzien, wanneer ze live gaan en wie de technologie levert is nog niet bekend. Een zegsman stelt dat BAS Group zo veel mogelijk IT-diensten in huis ontwikkelt.

De fysieke winkels krijgen een cloudgebaseerd mobiel kassasysteem. Elke wijziging, bijvoorbeeld in de vrije voorraad wordt real time doorgegeven aan alle iPods met ingebouwde pinterminal die als mobiele kassa’s fungeren. Hierdoor zijn voorraad-, order- en klantgegevens altijd accuraat en volledig synchroon met de webshops.

Deel dit bericht

2 Reacties

Henk

Ben benieuwd of ze dit zelf hebben ontwikkeld of white label van https://www.socialshop.nl/

F.F.

Zorg wel voor goede eigen ‘winkels’ Showrooms waar de consument kan komen beleven..

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond