Bas Verhart wint New Media Award
Bas Verhart van Media Republic heeft de ABN AMRO New Media Award gewonnen. De onderscheiding werd vandaag voor de tweede keer uitgereikt op het congres Onder Knop in ’t Spant in Bussum.
Verhart kreeg de prijs vooral vanwege zijn rol als drijvende kracht achter PICNIC. Dit evenement, dat een week lang techniek, media, entertainment, kunst en wetenschap combineert, is reeds in twee jaar tijd uitgegroeid tot een (internationaal) begrip en heeft Amsterdam creatief en 'crossmediaal' helemaal op de kaart gezet, zo stellen de organisatoren.
Verhart werd niet door een jury, maar door het publiek gekozen. De andere twee kandidaten waren Annelies Kaptein van Stoneroos, een bedrijf dat al vijf jaar iTV-oplossingen, games, formats, applicaties bedenkt, ontwerpt en maakt voor omroepen en tv-netwerk providers, en Wessel de Valk die zich hij de VARA zich zowel qua digitale themakanalen als op internet zeer positief onderscheidt.
Erwin Blom, nu nog hoofd digitaal van de VPRO, was vorig jaar de eerste gelukkige. Verhart kreeg een belegging van 1000 euro in zijn favoriete internetbedrijf Google.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
3 Reacties
Yuri van Geest
Een begrijpelijke keuze. PICNIC is de standaard in NL qua events op het gebied van digitale media. Ook credits naar de hele organisatie : Monique, Guido, Yme en Marleen. Bas, van harte gefeliciteerd ! Ik ben blij voor je. Ik kijk zelf zeer uit naar PICNIC08 😀
Jasper de Vreugt
Een terechte onderscheiding! Bas heeft Amsterdam op de kaart gezet als creatieve stad met het PICNIC evenement. Van harte gefeliciteerd!
Ron Kessels
Bas…terecht. Gefeliciteerd.Ron Kessels