Deel dit artikel
-

Bavaria zet Shazam in voor radiocommercial

Bavaria gaat op de radio interactieve reclame maken met behulp van de app Shazam. Luisteraars worden via de radio verleid om met hun telefoon automatisch naar een actiepagina van het biermerk te gaan.

Sky Radio zal op de radio en op zijn site aangeven wanneer de Bavariacommercials te horen zijn. De actie loopt van maandag 28 juli tot en met zondag 3 augustus. Het is een van eerste keren dat in Nederland de populaire muziekapp wordt ingezet om commercials interactief te maken. Op tv gebeurt dat, zeker op pan-Europees niveau, al wat vaker.

De radiozender wil zich hiermee naar de adverteerdersmarkt als innovatief profileren, evenals mediabuerau Mindshare dat verantwoordelijk is voor de campagne. De technische afhandeling is in handen van Smartclip, dat als lokale wederverkoper optreedt voor de Engelse app.

De unieke audiokenmerken van de betreffende radiocommercial liggen opgeslagen in de database van Shazam. Zodra een luisteraar de app naar de radio laat luisteren, herkent deze de reclame en stuurt gebruiker door naar een actiepagina. Wie daar gegevens achterlaat maakt kans op een prijs.

Foto: Blondin Rikard (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond