Deel dit artikel
-

Bedrijf lanceert betere metriek voor e-mail marketing

Een Amerikaans bedrijf claimt een betere metriek te hebben ontwikkeld voor e-mail marketing. Open rates of het aantal kliks zeggen nog te weinig over het succes van campagnes, stelt Intercom.

Het bedrijf, met kantoren in San Francisco en het Ierse Dublin, denkt met Message Goals een betere invulling te kunnen geven. Daarbij wordt voor iedere mail een bepaald doel gesteld: bijvoorbeeld dat de ontvanger zich aanmeldt voor een nieuwsbrief. Gebruikers kunnen een groot aantal doelstellingen uit een menu selecteren. Het programma meldt dan achteraf of de ontvanger zich ook daadwerkelijk heeft aangemeld en niet alleen maar het bericht heeft gelezen.

Volgens marketingdirecteur Matt Hodges is op deze manier de impact veel beter in kaart te brengen, zeker in combinatie met A/B testing die het bedrijf al langer levert. Message Goals is onderdeel van zijn Engage portfolio, een pakket oplossingen voor marketeers.

Deel dit bericht

1 Reactie

Job

Hoe is dit anders dan tracking en goals met analytics?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond