Deel dit artikel
-

Bedrijfspagina bij Twitter? Kassa!

Een bedrijfspagina bij Twitter, inclusief het gebruik van een eigen logo, kost adverteerders minimaal 25.000 dollar.

Dat onthulde vakblad AdAge afgelopen vrijdag. Twitter rolt zijn bedrijfspagina’s deze week uit samen met partners als Coca-Cola, Disney, Nike en PepsiCo.

Voor 25.000 dollar krijgen adverteerders niet alleen een aangepaste pagina, zij kunnen ook tweets versturen die enige tijd bovenaan de tijdlijn komen te staan. Die tweet kan worden uitgeklapt tot een foto of video.

Volgens AdAge hebben 21 adverteerders zich voor twee miljoen dollar gecommitteerd aan Twitter. Het microblog wil in 2013 400 miljoen dollar binnenhalen met advertenties, afgelopen jaar was dat rond de 139 miljoen.

Uit gegevens van Ehrenberg-Bass Institute blijkt dat de bedrijfspagina’s in Facebook wel bekeken worden, maar dat er van echte interactie tussen consumenten en merken geen sprake is. Minder dan 1 procent stuurt wel eens een bericht door naar vrienden. Volgens onderzoeker Karen Nelson-Field moet de consument nog wennen aan het reageren op dit soort pagina’s.

 

Deel dit bericht

10 Reacties

Marcel

Zal tijd worden ook ! Totaal zit er in Twitter nu 1.160.000.000 (ja spreek dat maar even hardop uit) aan funding. Dus nu even rap 46.400 van deze paginaatjes verkopen !

rick

Wat mij betreft mag er censuur plaatsvinden v.w.b. de bedrijfstweets.

Christian

Ik ben benieuwd hoe dit gaat verlopen. Grote merken als McDonalds gaan steeds meer geld aan Twitter en social media in het algemeen spenderen, http://wp.me/p1MaRk-lf.

Andre Speek

En dat moeten ze vervolgens maar terug te zien verdienen…

Stefan Smit

Ik vind het wel een hoop geld, voor iets wat je bij Facebook gratis kan krijgen. Ook kan je al gratis gebruik maken van Twitter op een goede manier en zie ik (momenteel) nog niet echt de toegevoegde waarde van een dergelijke bedrijfspagina. Zeker niet voor kleinere merken, want dan vraag ik mij af of de kosten-baten verhouding wel goed genoeg is.

Jeroen van der Schenk

Ach, op zich valt $ 25.000 best mee. Voor de grotere merken dan tenminste. De grote uitdaging voor bedrijven zit mijn inziens echter veel meer in het aangaan van interactie en faciliteren van authenticiteit dan in het ‘pimpen’ van een pagina. Als ik snel en goed te woord wordt gestaan zal het mij aan mijn ***** roesten hoe de pagina eruit ziet.

Richard van der Blom

Eens met Jeroen, kijkend naar de bedrijven die hier als eerste gebruik van gaan maken is de investering peanuts $ 25.000,-.
Twitter probeert hiermee enerzijds een nieuw verdienmodel, anderzijds een niche te vullen die veel SocialMedia platformen nog niet lukt, namelijk daadwerkelijk de interactie aangaan met de doelgroep, fans etc.

Ben wel benieuwd hoe de huis-tuin-en-keuken Twitteraar hiermee omzal gaan, gesponsorde tweets in mijn timeline…YAK!!

Reinder Koornstra

Bij A-merk fabrikanten kunnen zelfs productmanagers al zelfstandig over dit soort uitgaven beslissen, dus zoveel geld is het niet. In die kringen wordt nu eenmaal elk nieuw ‘speeltje’ uitgeprobeerd, dat deed ik zelf ook.
Wat een ander verhaal is of sociale media op dit soort dingen zitten te wachten. Wat dat betreft zou Twitter hiermee wel eens de zelfgefokte gouden kip kunnen slachten.

Kitty

Heb nu 1 keer een gesponsorde tweet ontvangen. Die bleef vervolgens bijna een uur (!) bovenaan in de timeline hangen, daarmee een groot deel van de kolom blokkerend. Wat ik vooral irritant vond, was dat je de tweet niet kon verwijderen (zoals je dat bijvoorbeeld bij pop up banners wel kunt). Het lijkt me dat een dergelijke toepassing alleen veel wrijving oproept. Want zelfs als het wel een relevante tweet is voor mij, dan nog wil ik die zelf kunnen weghalen.

Sito Demmers

25.000 euro? ok…maar wij maken ze voor € 195,- !

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond