Deel dit artikel
-

Bekendheid Black Friday naar 94 procent

94 procent van de Nederlanders is inmiddels bekend met Black Friday. Echter wordt door 62 procent aangegeven er niet mee bezig te zijn. 38 procent overweegt eventuele aankopen. Dat blijkt uit cijfers van Markteffect. Het veldwerk heeft dit jaar plaatsgevonden tussen 9 en 12 november.

Cyber Monday is een stuk minder bekend onder de Nederlandse consument, 44 procent van hen is er bekend mee.

Naast Black Friday en Cyber Monday wordt in China op de 11e van de 11e Singles Day gevierd. Deze dag wordt wereldwijd steeds populairder. In Nederland is dit het minst bekende kopjesfeest.

Voor alle drie de dagen is ‘mode, schoenen en sieraden’ de meest populaire productcategorie om aan te schaffen.

Waar vorig jaar meer consumenten online (25 procent) dan in de fysieke winkel (12%) Black Friday aankopen zouden doen, geeft dit jaar 20 procent aan enkel naar de fysieke winkel te willen en 15 procent enkel online aankopen te doen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond