Deel dit artikel
-

Belgisch Boondoggle opent Amsterdams kantoor

Het Belgische interactieve communicatie bureau I-merge verandert zijn naam in Boondoggle en opent een Nederlands filiaal. Met de opening van het vierde filiaal hoopt het de doelstelling te realiseren om jaarlijks 20 procent omzetgroei te realiseren.

Vandaag maakt het bedrijf de nieuwe initiatieven bekend. De nieuwe naam Boondoggle is volgens algemeen directeur Pieter Goiris bedoeld om de link met I-merge als 'internetbureau' te verzwakken. Internet- en communicatiebureaus werken per definitie in een digitale omgeving. De uitbreiding naar Nederland stond al langer op de agenda, maar de naamswijziging van het bedrijf verlaatte de lanceringsdatum tot vandaag.

Boondoggle opent zijn Nederlandse kantoor in Amsterdam. Het filiaal staat onder leiding van Tom de Bruyne, afkomstig van het Belgische hoofdkantoor. In België werkt het bedrijf voor klanten als Toyota, Volvo, Nescafé en Rabobank.

In Nederland is het bedrijf al enkele jaren de vaste partner van de Rabobank waar het gaat om de directbankactiviteiten in het buitenland. Rabobank heeft internetbankfilialen in Belgie, Ierland en Nieuw Zeeland. Boondoggle is ook betrokken bij de conceptuele communicatieve vormgeving van het Nederlandse Rabo-initiatief Bizner.

Pieter Goiris: "We onderscheiden ons van anderen in het feit dat we onze klanten helpen in de conversatie te komen met en tussen hun klanten. En we haken in op de online conversaties op blogs en in fora, als die merken of klanten betreffen."

Het bedrijf heeft een jaaromzet van 6 miljoen euro, waarvan 95 procent in België wordt gerealiseerd. Boondoggle werkt sinds een jaar aan internationale expansie en opende daartoe kantoren in China en Ierland. Nederland is het vierde land. Met deze uitbreiding hoopt de onderneming jaarlijks een omzetgroei van 20 procent te realiseren.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond