Deel dit artikel
-

Belgische e-commerce vorig jaar 10,67 miljard euro

Belgen gaven vorig jaar 10,67 miljard euro uit op het internet, een half miljard euro meer dan in 2017. Dat blijkt uit de gegevens van BeCommerce, de sectorvereniging van de Belgische e-commercebedrijven.

Belgen kopen vaker online: gemiddeld 11,6 keer, tegen 10,3 keer in 2017. Vliegtuigreizen en verblijven vormen nog altijd de populairste categorie binnen de online uitgaven. Speelgoed en ‘health en beauty’ nemen eveneens in populariteit toe.

Bancontact werd in 2018 door 68 procent van de Belgische online shoppers als betaalmiddel gebruikt. Op de tweede plaats komt de credit card. PayPal wint aan populariteit: in 2018 gebruikte meer dan één op drie Belgische online kopers PayPal, oftewel 9 procent van de online uitgaven.

Net als in Nederland maakt de Belg voor aankopen steeds vaker gebruik van de smartphone.

Ook opvallend is de toenemende interesse in V-commerce. 28 procent van de ondervraagden heeft interesse om een spraakhulpjes zoals Siri of Google Assistant te gebruiken bij het online shoppen.

De resultaten van het onderzoek worden vanmiddag aan de pers gepresenteerd bij PostNL in Mechelen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond