Deel dit artikel
-

Belgische influencers hoeven ondernemingsadres niet rechtstreeks meer te delen op sociale media

Belgische influencers hoeven niet langer hun ondernemingsadres rechtstreeks te delen op sociale media, zo schrijft De Standaard. Ze mogen nu ook verwijzen naar een website waar dat adres kenbaar wordt gemaakt.

Influencers hebben vaak een onderneming en moeten zich aan dezelfde regels houden als andere zaakvoerders. Voor veel influencers is het ondernemingsadres echter hun thuisadres en die geven ze liever niet prijs.

Op de website van toezichthouder FOD Economie valt nu te lezen dat er een omweg mogelijk is. Influencers hoeven hun adres niet rechtstreeks op sociale media te plaatsen, maar kunnen verwijzen naar een website waarop het ondernemingsadres te vinden is.

‘We hebben naar aanleiding van de problematiek van de influencers bij de Europese Commissie gepolst wat als gemakkelijk, rechtstreeks en permanent beschikbaar beschouwd wordt en of hieraan ook zou kunnen worden voldaan door gebruik te maken van een website’ klinkt het bij de FOD Economie.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond