Deel dit artikel
-

Ook Belgische mededingingsautoriteit heeft bol in het vizier

De Belgische mededingingsautoriteit BMA gaat in navolging van de ACM mogelijk de handelspraktijken van Bol in België onderzoeken. Het kabinet van de minister van Economie, Pierre-Yves Dermagne, meldt dat ‘BMS onafhankelijk zal beslissen of er voldoende redenen zijn om een onderzoek in te stellen.’

Belangenorganisaties Unizo en NSZ zijn alvast voorstander van zo’n onderzoek, al moeten volgens Unizo ook andere grote internetplatformen zoals Amazon onderzocht worden. ‘We pleiten al langer om de machtspositie van grote onlinehandelsplatformen ten opzichte van kleine retailers verder aan te pakken’, zegt UNIZO-topman Danny Van Assche.

De meest voorkomende klachten zijn de voorkeursbehandeling van de producten die door de platformen zelf worden verkocht, de grote eisen en voorwaarden die worden geëist van de verkopers, maar ook het gebrek aan goede communicatie vanuit de platformen zelf, het eenzijdig opzeggen van de accounts, de problemen met de plaatsing van de producten, de hoge commissies en het laattijdig uitbetalen van de verschuldigde bedragen.

 

Deel dit bericht

1 Reactie

Tracy

Blij dat er eindelijk onderzoek naar komt. Heb je een product waar veel vraag naar is, dan is Bol de 1e die er uit komt bij de zoekresultaten. De enige manier is de laagste prijs rekenen, maar met commissies ed verdien je dan niets meer.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond