Deel dit artikel
-

Belgische ministerraad scherpt regels belspelletjes aan

De Belgische ministerraad introduceert strengere regels voor belspelletjes en sms-diensten naar aanleiding van enkele honderden klachten die zijn binnengekomen bij de Ombudsdienst voor Telecom over dergelijke M-commerce en premium sms-diensten.

Een deel van de maatregelen bestond al, maar ze worden aangescherpt. ‘We maken al 15 jaar regels en al 15 jaar worden er achterpoortjes gevonden,’ zegt Luc Windmolders, hoofd van de beleidscel Digitale Agenda, Telecom en Post, tegen Datanews.

Voortaan moet reclame voor sms-diensten de kostprijs, inclusief het hoogste tarief, vermelden. De klant moet zelf een sms naar het betaalnummer sturen voor een dienst mag starten. Afmelden gaat door ‘STOP’ te sms’en naar het nummer.
De betaaldienst moet ook een klantendienst hebben die vlot per mail, telefoon of digitaal bereikbaar is.

Klachten moeten binnen de vijf werkdagen behandeld worden. Als de klacht gegrond is, moet de sms-dienst de kosten terugbetalen binnen de vijf werkdagen of bij de volgende factuur.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond