Belgische retail voelt hete adem webwinkels

Belgische winkels voelen steeds meer de hete adem van webconcurrenten. Eind vorig jaar daalde hun omzet met 2,5 procent. De Unie van Zelfstandige Ondernemers, beter bekend als UNIZO, heeft nu aan de noodbel getrokken. ‘We doen ons geld op in buitenlandse webshops, maar die leveren onze economie niks op.’

België is bezig met een inhaalslag op het gebied van e-commerce en dat merkt nu ook de Belgische detailhandel. Probleem is dat consumenten vooral bestellen bij buitenlandse partijen als Amazon, Coolblue, bol.com en Zalando.

‘Consumenten beseffen het misschien nog te weinig, maar het zijn de Belgische ondernemers die jobs creëren, hier belastingen betalen, dynamiek brengen in de steden en gemeenten én ook het verenigingsleven ondersteunen,’ zegt retailexpert Mien Gillis tegen Het Laatste Nieuws. ‘Amazon gaat de truitjes van je lokale volleybalploeg niet sponsoren, hoor.’

De slechte prestaties van de fysieke winkels in België vallen vooral op in Europees verband. Alleen Luxemburg scoort nog slechter.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug