Deel dit artikel
-

Belgische standaard voor gepersonaliseerde tv-reclame

Mediagroepen SBS Belgium en DPG Media gaan nauwer samenwerken met Telenet en Proximus en reclameverkopers IP Belgium en RMB op het gebied van gepersonaliseerde reclame op televisie. Zo moet er onder meer een standaard komen.

SBS (o.a. VIER) en DPG Media (VTM) bieden al ‘adressable tv advertising’ aan. Dat houdt in dat niet iedere kijker dezelfde reclame te zien krijgt.

Waar klassieke tv-reclame zich richt op het brede publiek, combineert addressable tv advertising de kracht van het massamedium televisie met de specifieke personalisatiemogelijkheden van digitale media. Via de settopbox kunnen adverteerders zich richten op specifieke huishoudens.

‘Nergens ter wereld is gepersonaliseerde tv-reclame meer ingeburgerd dan in België,’ zo stellen de samenwerkende bedrijven. Meer dan 200 adverteerders maakten zo al kennis met de technologie.

Foto SBS

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond