Deel dit artikel
-

Berlin Brands Group haalt 240 miljoen op

De fabrikant van merkproducten voor online marktplaatsten Berlin Brands Group heeft 240 miljoen dollar werkkapitaal opgehaald. Met dat geld wil het andere producenten in Europa en de VS kopen.

Het betreft een pakket leningen bij UniCredit, Deutsche Bank en Commerzbank. Wanneer opgeteld bij eerder ontvangen vreemd vermogen komt het totaal op iets meer dan een half miljard dollar beschikbaar krediet. De Berlijnse onderneming kan toeslaan wanneer het wil.

Berlin Brands Group is tien jaar oud. Het realiseerde vorig jaar een omzet van driehonderd miljoen euro met de handel in merken als Klarstein (keukenapparatuut), Auna (elektronica), Capital Sports (fitness) en Blumfeldt (tuinspullen). In totaal heeft het veertien merken, 2.500 producten en een cumulatieve afzet boven de tien miljoen items.

De producten zijn niet enkel te koop op Amazon, maar ook op andere marktplaatsen bol.com, MediaMarkt, Fnac, Cdiscount, eBay en Groupon.

De Duitsers gaan op zoek naar merken die zelf hun verkopen regelen op Amazon in de VS en Europa met een omzet van tussen de een en honderd miljoen dollar.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond