‘Bestedingen impressiekanalen Facebook, TikTok en YouTube groeien het meest’
Het afgelopen kwartaal groeide het advertentiebudget dat Nederlandse bedrijven investeren in TikTok, Pinterest, Facebook en YouTube het meest. Dat signaleert Billy Grace, een onafhankelijk platform voor het beheer van online advertentiebestedingen. Volgens Mitch Voskuilen, CEO van Billy Grace, blijken deze impressiekanalen belangrijker voor online marketing dan vaak gedacht.
Het afgelopen kwartaal werd er 75 procent meer advertentiebudget besteed aan TikTok. YouTube kreeg 32 procent meer budget, TikTok 31 procent en Facebook zo’n 15 procent. Opvallend is dat het afgelopen kwartaal het marktaandeel van conversiegerichte kanalen als SEA (Search Engine Advertising) juist daalde.
Neem een Premium abonnement en krijg onbeperkt toegang tot premium artikelen en vele andere voordelen.
- Alles van Emerce Account
- Toegang tot alle Premium nieuws artikelen
- Korting op tickets Emerce Events
- Krijg Emerce 100 opgestuurd