Deel dit artikel
-

Betaalbedrijf Buckaroo biedt iDIN-identificatie aan

De online identificatiemethode iDIN is voortaan aan te vragen via betaalverwerker Buckaroo. Die biedt daarmee naar eigen zeggen een reikende hand aan online ondernemers die verplicht zijn om leeftijdsverificatie toe te passen in hun checkout, bijvoorbeeld bij  alcoholverkoop.

Sinds 1 juli is de nieuwe alcoholwet van kracht. Een vinkje ‘ja, ik ben 18’ als leeftijdsverificatie voldoet niet meer. Webwinkels hebben hiervoor een identificatietool voor nodig.

iDIN is een identificatiemiddel, maar het is de eigen bank van consument die de gegevens deelt met de verkopende partij. Tot deze deelbare gegevens behoren onder andere de achternaam, initialen, geboortedatum, adres, geslacht, e-mailadres en telefoonnummer.

Bij het online identificeren selecteert de consument iDIN als identificatiemethode en de bank waar de consument een betaalrekening heeft. De identificatie wordt afgerond op dezelfde manier zoals een betaling via internetbankieren zou worden gedaan.

Op dit moment zit iDIN in de door Buckaroo ontwikkelde payment plugins voor Magento 2, WooCommerce, Lightspeed en Prestashop. De identificatietool is desgewenst ook beschikbaar los van de plugins.

Om geen onnodige drempels op te werpen is leeftijdsverificatie in te stellen per product of productcategorie. Zo kan een online winkelmandje met non-alcoholische producten zonder leeftijdsverificatie afgerekend worden.

Volgens Buckaroo is het onvermijdelijk dat ook in andere branches online identificeren een vast onderdeel wordt van het checkout- of aanmeldproces, bijvoorbeeld voor ticketing, verzekeraars, abonnementservices, telefoonaanbieders en meer.

Foto Paypal

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond