Betaalde loyaliteitsprogramma Uber zorgt voor extra omzet

Uber voorspelt dat de boekingen in het derde kwartaal boven de verwachtingen van Wall Street uit zullen komen, dankzij de groeiende populariteit van het betaalde loyaliteitsprogramma.
Uber One zag het aantal leden in juni met ruim 60 procent toenemen tot meer dan 36 miljoen ten opzichte van een jaar eerder. Meer dan een derde van alle boekingen komt inmiddels van leden van dat programma. Leden van Uber One zijn bijzonder waardevol: ze gebruiken zowel de ritdiensten als bezorgdiensten en genereren meer dan drie keer zoveel winst als gebruikers die slechts één dienst gebruiken.
Om het aantal gebruikers verder te verhogen, organiseerde Uber in mei een promoweek met kortingen en deals voor ritten, maaltijden en boodschappen. Gedurende die week werden 500.000 nieuwe leden aangetrokken.
Uber en concurrent Lyft, die op een later moment zijn resultaten publiceert, staan onder druk van investeerders om aan te tonen dat ze groei kunnen blijven realiseren, ondanks dat de markt voor personenvervoer in Noord‑Amerika verzadigd raakt.
Voor het lopende kwartaal verwacht Uber brutoboekingen tussen 48,25 en 49,75 miljard, een prognose boven de door analisten geschatte 47,3 miljard.
In het tweede kwartaal stegen de brutoboekingen met 18,2 procent, dank zij een groei van 24,6 procent procent bij de bezorgdienst Uber Eats en 18,8 procent bij de taxiritten. De omzet kwam uit op 10 miljard dollar, de winst net boven de miljard.
Uber investeert parallel in autonome ritdiensten via partnerships met meer dan 20 spelers, waaronder een recente samenwerking met EV‑fabrikant Lucid en startup Nuro. Het bedrijf heeft geen eigen robotaxi-technologie, maar wijkt daarvoor uit naar nieuwe allianties.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond