‘Beter een blog met nieuwsbrief dan social’
Modemerken slaan enorme budgetten kapot op reclame op social media met influencers. De beste resultaten behalen echter de influencers via hun eigen blog en daarbijbehorende e-mailnieuwsbrief.
Het klinkt als een ouderwets recept uit het vorige decennium, maar de combinatie van blog en nieuwsbrief blijkt nog steeds ijzersterk. Die woorden waren gistermiddag tijdens Emerce eDay te horen uit de mond van Aranka van der Voorden van Fitgirlcode. Die werden nog eens onderstreept door Steven Lammertink van The Cirqle.
Van der Voorden: “De conversies op e-mail liggen veel hoger”, niet in het minst omdat socialmedia als Instagram, Twitter en Facebook nu eenmaal bijzonder vluchtig zijn. Een blog krijgt meer aandacht, e-mail nog meer.
“Social is vooral goed voor awareness.”
Lammertink, die met zijn internationale bemiddelingsdienst influencers en modemerken bij elkaar brengt: “Kijk je nu in je Insta-feed dan is het merendeel reclame. Het is veel minder authentiek dan een jaar geleden.”
Afgelopen jaar heeft zich een substantiële verandering voorgedaan. De ondernemer vervolgt: “In de eerste helft van 2016 ging het meeste budget naar Instagram, Twitter en Facebook maar nu gaat veel meer naar blogs.” Een van de redenen: “Daarbij kun je veel beter retargeting toepassen.”
The Cirqle huisvest negenduizend influencers, waarvan er zestig procent werk hebben, die maandelijks gemiddeld 2.153 euro krijgen uitbetaald en die voor negentig procent vrouwelijk zijn. Het bedrijf haalt de meeste omzet uit Amerika en Engeland. Niet meer dan tien procent uit Nederland.
Foto: Peter Boer
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond