Deel dit artikel
-

Betere voorlichting over Gelijk Oversteken Service van Marktplaats

Marktplaats gaat klanten beter voorlichten over zijn Gelijk Oversteken Service, zodat het voor de koper én verkoper duidelijk(er) moet zijn dat zij binnen zeven dagen actie moeten ondernemen als een pakketje niet is bezorgd.

Gebruikers blijken hiervan niet op de hoogte omdat het helemaal onderaan de voorwaarden staat vermeld, zo blijkt uit de aflevering van VARA Kassa van afgelopen zaterdag.

Het geld wordt automatisch vastgehouden zodra de koper op ‘Ik heb het pakket niet ontvangen’ klikt. Er wordt dan een onderzoek gestart. Dit kan een onderzoek zijn naar de Track & Trace, maar ook een fraudeonderzoek indien er potentieel sprake is van fraude.

De uitvoerende partij Online Betaalplatform zegt (pdf) dat de verzending in 99 procent direct goed gaat. ‘Hoewel we fraude niet helemaal kunnen uitsluiten, minimaliseert Gelijk Oversteken de kans op fraude wel.’

De supportmedewerkers zijn naar aanleiding van de uitzending extra geïnstrueerd. In de komende weken volgen nog enkele maatregelen en bovendien wordt geïnventariseerd hoe men helder kan communiceren wat de dienst wél en niet inhoudt.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond