Deel dit artikel
-

Bever over campagne: ‘Tv een afgeleide van online media’

Buitenwinkel Bever start een nieuwe reclamecampagne en draait daarbij de media-inzet om. Radio en televisie is niet de dominante dragers, maar slechts afgeleiden van social media.

Het gaat om de campagne ‘Buiten zit van binnen’ die vandaag van start op social media. Het zwaartepunt ligt daarbij op Instagram, maar er worden ook prerolls ingezet.

De campagne loopt in elk geval tot het einde van het jaar en is ontwikkeld met KesselsKramer. Die omschrijft hem als ‘de eerste multimediale-Instagram-first-campagne’ van Nederland.

Rens de Jonge, creatief partner KesselsKramer: “‘Buiten zit van binnen’ laat zien dat het buiten niet alleen heel mooi is, maar dat buiten zijn er ook voor zorgt dat je je hoofd even leeg kunt maken en kunt opladen. Deze boodschap brengen we op tv, radio en online, waarbij Instagram als uitgangspunt heeft gediend. Natuurlijk spelen Bever-medewerkers ook deze keer weer de hoofdrol.”

Hidde van der Louw, marketing & omnichannel directeur bij Bever, licht toe: “Online zal de campagne draaien op socialmediaplatformen als Instagram, YouTube, Facebook en Twitter. Daarnaast gaan we ook premium display advertising inzetten. Op deze platformen gaan we targetten en differentiëren op interesseprofielen waarbij alle doelgroepen worden bereikt met beelden die in hun interessegebied liggen: natuur, sport, sociaal of extreme sport.”

“Het is ons streven om 7,5 miljoen mensen te bereiken, waarvan zeker 3 miljoen zich in onze targetgroup bevindt.”

“De ondersteuning van radio en tv is helemaal niet zwaar. Tv wordt bijvoorbeeld enkel in de eerste weken dat de campagne loopt, 200 GRP’s, ingezet. Verder ligt ook bij radio de focus op online, naast offline wordt de commercial namelijk ook op Spotify ingezet. Totaal: 580 GRP’s.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond