Deel dit artikel
-

‘Bezorgchaos als gevolg van Black Friday’

Pakketvervoerders waaronder PostNL kampen met een achterstand als gevolg van de vele Black Friday-bestellingen. Hoe groot de pakketjesberg is die nog bezorgd moet worden is niet duidelijk, maar bij De Telegraaf spreken enkele webwinkeliers over een chaos.

Ondernemer Richard de Leeuw van diervoederbedrijf de Welpenhoeve zegt dat hij de dupe is van personeelsgebrek en gebrekkige communicatie tussen de werkvloer en de top bij PostNL. Hij werd dinsdag gebeld dat zijn zendingen niet opgehaald zouden worden en moest alternatief vervoer regelen.

‘Het is een chaos, er staan nog 1000 pakketjes van ons in het depot die al lang bezorgd hadden moeten zijn’, aldus een ander bedrijf dat niet met de naam in de krant wilde. De wachttijd voor het lossen liep deze week bij sommige depots uren op.

Pakketbezorgers PostNL en DHL proberen klanten naar de afhaalpunten te krijgen, maar ook daar worden soms zendingen geweigerd omdat er simpelweg geen plaats meer is in de winkel.

Te midden van de bezorgpiek vierde PostNL op bedrijventerrein Dordtse Kil II in Dordrecht samen met lokale instanties de start van de bouw van een nieuw pakkettensorteercentrum. Wethouder Maarten Burggraaf en directeur strategie pakketten Coen Schut sloegen samen symbolisch de eerste paal van het duurzame nieuwe pand. De nieuwe locatie in Dordrecht draagt bij aan het vergroten van de capaciteit voor de sortering en distributie van pakketten.

De nieuwe PostNL-locatie in Dordrecht gaat onderdeel uitmaken van een netwerk dat momenteel uit in totaal 22 pakkettensorteercentra in Nederland en zes locaties in België bestaat.

Deel dit bericht

3 Reacties

Marita

Het is behoorlijke chaos. Vandaag zelf met 3 busjes heel Nederland pakketjes laten bezorgen aangezien postnl die verantwoordelijk niet neemt. Vertraging oké in deze drukke tijd, maar dat het soms een week moet duren! Daar kunnen onze klanten niet op wachten! Schandalig dat ze deze drukte niet van t voren goed ingeschat hebben.

En als je ziet hoe die busjes ingeladen wordt.. de bezorger moet elke dag bij ons kantoor zijn bus sorteren omdat hij daar de tijd niet voor krijgt als hij pakketten inlaad bij sorteercentrum. Hij is daar ongeveer 20 min mee bezig. En dat elke dag weer. Dus de hoge heertjes bij Postnl mogen wel eens op de werkvloer kijken IPV geld binnenharken.

Bo

Eigen schuld dikke bult, mensen zijn helemaal gek geworden met hun koopziekte. Weet je wie de echte slachtoffers zijn? De postbezorgers die voor een schamel loontje keihard moeten werken. En postnl en de webshops maar lachen, beide partijen willen voor een dubbeletje klasse service, prima dat ze nu flink afgestraft worden, zal alleen maar meer worden in de toekkomst.

M. Creuwels

Al een week aan het wachten op ons pakket. Probeerden ze het maar af te geven bij een afhaalpunt, dan had ik dat al lang gedaan.
Vandaag na vier dagen eindelijk iemand aan de lijn gehad… en pakket slingert waarschijnlijk nog ergens rond in het sorteercentrum.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond