Deel dit artikel
-

Bezorger PostNL gaat retourpakketjes meenemen

Klanten van webwinkels kunnen vanaf vandaag retourpakketjes aan de bezorger van PostNL meegeven.

Het gaat om gefrankeerde pakketjes met afmetingen van maximaal 175x58x78 centimeter en lichter dan 23 kilo. Na overhandiging krijgt de consument een Track & Trade-code om de route van zijn pakketje bij te houden.

PostNL legt uit: “Dit bespaart extra vervoer want een ritje naar een winkel of supermarkt om het pakket daar in te leveren, is niet meer nodig. De insteek is dat een pakje dat teruggaat met een bezorger die toch al aan de deur staat, niet alleen gemak biedt maar ook veruit de duurzaamste manier van retourneren is.”

Bezorgers die niet in dienst zijn van PostNL krijgen een vergoeding voor het mee terugnemen van de dozen.

Deel dit bericht

9 Reacties

Harmen

“Klanten van webwinkels kunnen vanaf vandaag retourpakkertjes aan de bezorger van PostNL meegeven.”

Is dat als je een pakkerd van een bezorger krijgt dat je dan zonder gevolgen er eentje retour kunt geven? Daar zal de bezorger blij mee zijn.

Rene janssen

Ik hoop dat de postbezorger dan even de tijd neemt als ik een broek bestel dat hij of zij even wacht of de broek mij past want hoe moet de postbezorger anders weten of ik een pakje wil mee geven ? Ik zal de koffie wel vast klaar zetten voor de bezorger voor het wachten

Natascha

Ik ben postbezorger en weet van niks. Hoezo pakjes meenemen? Hoe dan? Weten ze wel hoe bepakt en bezakt we zijn met post en pakjes die bij klanten afgeleverd moeten worden? Ik geloof dat er bij mijn fiets wel een aanhanger bijgeleverd mag worden.

Dick - postnl

@natasha het gaat om pakketdienst, niet om de gewone bezorgers. De schrijver van dit stuk weet het verschil waarschijnlijk niet. Als ze zoiets zouden invoeren in jouw regio, dan had je het al van je leidinggevende gehoord. Het gaat trouwens om pakjes die bijna 2 meter kunnen zijn. Dat zou lachen zijn op de fiets.

@Rene, Het idee is dat je andere pakjes eventueel retour kan sturen, niet degene die zojuist is bezorgd

Tim

Ik vind dit een goed idee. Is denk ik ook beter voor het milieu. De klant hoeft zelf niet meer naar het postkantoor te rijden.

Vraag me alleen af of het fijn werkt voor de bezorgers.

Is deze dienst kosteloos?

Erwin Boogert

@Harmen: Tuurlijk, en knuffels mogen ook. Maar, niet zonder dubbele opt-in.

@Dick: De schrijver ken het verschil wel, maar maakt niet het verschil die jij correct wel maakt. Dat tussen pakjes door de de brievenbus en pakjes van de pakketdienst.

@tim: Nee, niet per se. Het is net zo duur als verzending op het postkantoor zou zijn. De ene webwinkel neemt die kosten op zich, de ander niet. In het tweede geval kun je een pakketzegel printen via https://jouw.postnl.nl/#!/versturen/details

Sim1

Heb het net geprobeerd, ik ben ziek, dus kwam het mooi uit dat ik een pakketje niet zelf hoefde weg te brengen. Maar de bezorger was niet blij, zei dat hij er niets voor kreeg en ik heb geen track en tracé code gekregen alleen een ‘ gemist’ briefje. Hopelijk komt het pakje goed terecht.

Natascha

@Dick . Nou gelukkig maar,….er zijn al zoveel veranderingen…en dit soort nieuws geeft nog meer onrust in de teams.

Syl van Haaren - Nvt

Ik heb nu net mijn vaste pakketbezorger gevraagd of hij ook retourpakketjes meeneemt, en hij weet nog nergens van. Dus ergens wordt er niet goed gecommuniceerd.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond