Deel dit artikel
-

Bezorging nieuwsbrieven holt achteruit

Een kleine 21 procent van de nieuwsbrieven komt niet aan, zo blijkt uit nieuw onderzoek van Return Path. Sterker nog: het wordt elk jaar slechter. In 2014 ging het nog om 17 procent.

Return Path baseert zich op 357 miljoen marketing mails wereldwijd. De teruggang is het grootst in de VS, waar maar een op de vier e-mails de afzender bereikt. Brazilië deed het wel goed, maar blijft onder het gemiddelde. In Europa scoorden Engeland, Frankrijk en Duitsland slecht.

De resultaten verschillen per sector. Retail, voeding, automotive en kleding doen het over het algemeen goed, met bezorgpercentages van 90 procent of hoger.

De belangrijkste reden voor de teruggang zijn de verbeterde spamfilters. Vooral bij Yahoo Mail kwamen minder nieuwsbrieven aan. Het mailverkeer is dan ook fors gestegen, wat voor consumenten reden is om selectiever te zijn.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond