Deel dit artikel
-

bGenius brengt dynamic feedmanagement voor retailers

Retailers kunnen gerichter en goedkoper gaan adverteren in AdWords’ Product Listing Ads met een nieuwigheid in bGenius, een systeem om AdWords-campagenes mee te beheren.

Het nieuwe onderdeel heet dynamic feedmanagement. Dat is jargon voor selectief adverteren met het assortiment van een winkel, in AdWords, op basis van gerealiseerde omzet of marges.

Als extra kunnen de adverterende retailers ook campagnes beheren bij vergelijkingsssites als Kieskeurig en Vergelijk.nl en Marktplaats.nl.

Bij Product Listing Ads in AdWords laadt een adverteerder een feed in met daarin de kenmerken en afbeeldingen van zijn producten en de prijs. Vervolgens geeft hij in AdWords aan hoeveel hij wil betalen voor de reclames. Die verschijnen in Googles zoekresultaten als productafbeeldingen met daaronder de verkoper en diens prijs. Het is niet mogelijk om die campagnes real time op resultaat te sturen.

Directeur Irene Valens: “Het is voor winkeliers onmogelijk om te zien hoeveel rendement ze hebben op productniveau een bepaald reclamebudget. bGenius laat de gerealiseerde omzet of marge zien. Op basis van die informatie kan een marketeer direct acteren.” Bijvoorbeeld door verlieslatende producten uit zijn datafeed te verwijderen.

“Zowel de grote als kleine retailers zetten in onze ervaring tussen de dertig en vijftig procent van hun budget in voor Product Listing Ads.”

Wehkamp.nl is de eerste klant van bGenius die aan de slag gaat met bGenius’ dynamic feedmanagement. bGenius levert bid management software en is een dochterbedrijf van Traffic4u.

Foto: Rsms (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond