Deel dit artikel
-

BigCommerce breidt uit in Europa

Het headless e-commerceplatform BigCommerce lanceert vandaag gelokaliseerde versies van zijn dienst in Nederland, Engeland en Frankrijk.

Het Amerikaanse bedrijf richt zich hiermee op zowel beginnende als grote, gevestigde partijen in e-commerce. Het bedrijf biedt een cloudgebaseerde omgeving waar verkopers verkoop- en marketingdiensten vinden.

De stap naar de drie volwassen Europese e-commercemarkten komt bijna een jaar na de beursgang van het bedrijf in augustus 2020. Sinds 2018 heeft het een kantoor in Londen in de regio te bedienen.

Nederlandse gebruikers zullen zien dat de interface in het Nederlands is opgesteld, dat ondersteuning in de moedertaal is maar ook dat er lokale betalingsintegraties zijn.

Een van de weinige lokale bureaus met ervaring op BigCommerce zijn Incentro en Thesio uit De Bilt. Het is niet uitgesloten dat de Amerikanen verder zullen investeren in de uitbreiding van hun partnernetwerk. Andere bedrijven die in technische zin ondersteuning bieden zijn Adyen en Mollie.

BigCommerce boekte in het meest recente kwartaal een omzet van 47 miljoen dollar, een plus van 41 procent in vergelijking met 2020. Het verlies verdubbelde tot 8,5 miljoen dollar.

De aandeelkoers van het bedrijf staat tien procent onder de koers waartegen het naar de beurs ging. Shopify steeg in diezelfde periode met veertig procent.

Foto: chuck choker (cc)

Deel dit bericht

2 Reacties

Fred van Rijswijk - AttiqLab

Er zijn er meer, AttiqLab uit ‘s-Hertogenbosch is officieel partner bij BigCommerce en deity.io uit Eindhoven.

Erwin Boogert

Bedankt voor je aanvulling.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond