Deel dit artikel
-

De Bijenkorf met Valentijnsactie op Happn

De Bijenkorf houdt komende weken een reclamecampagne waarbij het gebruikers van datingapp Happn verleidt om op 14 februari naar het warenhuis te komen. Mogelijk keren ze huiswaarts met een date.

De ludieke actie is onderdeel van de nieuwe campagne ‘Hello Beautiful’, die gisteren van start ging. De Bijenkorf wil zijn publiek laten horen dat ieder mens mooi en bijzonder is. De actie met Happn is daarbij als slagroom op de taart.

Het warenhuis legt uit: ‘Ter voorbereiding op Valentijnsdag kun je, als happn-gebruiker, het profiel van de Bijenkorf liken zodat er een match ontstaat. Je bent dan van harte welkom om een welkomstdrankje te halen in ons restaurant. Wellicht ontmoet je daar een andere happn-match. Je herkent ze aan het roze drankje.’

Happn is een datingapp die hangt op de fysieke locatie van zijn gebruikers. Zij zien enkel of er andere gebruikers zijn in een straal van 250 meter. De andere persoon verschijnt dan, onherkenbaar, in iemands tijdlijn. Je kunt ook zien waar, wanneer en hoe vaak je elkaars paden kruist. Je kunt iemand groeten, maar enkel bij een wederzijdse ‘like’ worden de identiteiten onthuld. Merken zoals De Bijenkorf zijn altijd zichtbaar en de match is daarom instant akkoord.

De datingapp claimde afgelopen zomer dat het in Nederland zeshonderdduizend gebruikers heeft. Van hen zou ongeveer de helft maandelijks actief zijn.

L’Oreal was de eerste adverteerder in Nederland die Happn uitprobeerde als vehikel voor een reclamecampagne. Die werd positief ontvangen door de specialisten die er voor Emerce Magazines Campagnepanel naar keken.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond