Deel dit artikel
-

Bijna 600.000 nieuwe digitale abonnees voor New York Times

The New York Times heeft afgelopen kwartaal 587.000 nieuwe digitale abonnees geworven, waarmee een record is gebroken. Door de coronacrisis zijn de advertentie-inkomsten echter flink gehaald.

Eind maart had de grootste Amerikaanse krant ruim vijf miljoen betalende digitale abonnees, zij het dat die betalen voor specifieke diensten als kruiswoordpuzzels.

Niettemin trok het nieuwsproduct ook veel lezers, die zich met name wilden informeren over de coronacrisis.

Het totale abonneebestand, inclusief print, kwam op ruim 5,8 miljoen. De inkomsten uit deze abonnementen steeg in het afgelopen kwartaal met 5,4 procent naar 285,4 miljoen dollar.

De verwachting is dat de advertentie-inkomsten met maar liefst 55 procent zullen dalen.

In Nederland groeide het aantal digitale abonnementen bij dagbladen ook. Het aandeel digitale inkomsten steeg volgens brancheorganisatie NDP Media: van 4,6 procent in 2018 naar 6,0 procent in 2019.

In 2019 daalde de advertentieomzet van de dagbladen en hun online platforms met 2,5 procent, na een lichte stijging van 0,4 procent in 2018.

De toename is echter ontoereikend om de daling van omzet uit printreclame (min 11 miljoen euro) op te vangen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond