Deel dit artikel
-

Bijna alle reclameklachten gaan over e-mail

Bijna negentig procent van de klachten die in 2016 binnenkwamen bij het klachtenloket van het Privacy Waarborg ging over e-mail. Dat maakt de DDMA Privacy Autoriteit bekend in haar jaaroverzicht.

Veruit het grootste gedeelte van de klachten richtte zich de afgelopen twee jaar op e-mail. Mensen vinden het vooral vervelend als ze mail ontvangen terwijl ze zich al hadden uitgeschreven of zelfs nooit hadden aangemeld. Ook niet werkende of ontbrekende uitschrijflinks staan hoog op de klachtenlijst.

Naast e-mail was slechts een klein aantal van de binnengekomen klachten gericht op telemarketing: zeven procent in 2015 en nog maar twee procent in 2016. Andere klachten waren gericht op post (6 proent in 2016), cookies (2 procent), social media (2 procent) en streetmarketing (1 procent).

Het grootste deel van de klachten ging over organisaties die niet zijn aangesloten bij het Privacy Waarborg. Ruim driekwart van de klachten is opgelost, nadat de Privacy Autoriteit contact opnam met de betrokken organisatie. Overige klachten bleken niet gegrond of zijn doorverwezen.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond