Deel dit artikel
-

Bijna helft Nederlands siteverkeer uit mobiel

Websites in Nederland hebben gemiddeld 35 procent van hun verkeer via telefoons en tablets. Bij de meest mobiel geoptimaliseerde sites is dat 49,2 procent, aldus Europees onderzoek van Adobe.

De deze week in Londen gepresenteerde Adobe Digital Index liet al eerder zien dat mobiel sitebezoek in Europa sterker groeit dan in Amerika. Opvallend is dat bovendien dat verkeer specifiek van mobiele telefoons ook sterk stijgt. De gebruikte toestellen lenen zich er goed voor en steeds meer websites kunnen bovendien overweg met verkeer dat via de kleine schermen worden opgewekt.

Vergeleken bij koploper Engeland is Nederland nog een middenmoter. Aan de andere kant van de Noordzee is bij de beste sites driekwart van het verkeer afkomstig van telefoons en tablets.

Specifiek voor Nederland meldt de Adobe Digital Index:

  • Telefoon: gemiddeld 20,7%, beste sites 28% van het verkeer
  • Tablet: gemiddeld 14,2%, beste sites 21,2% van het verkeer

“Het is verrassend om te zien hoe veel sneller Europa browsen op de smartphone oppakt”, aldus Tamara Gaffney die honderd miljard sitebezoeken analyseerde in België, Duitsland, Engeland, Frankrijk, Finland, Luxemburg, Noorwegen en Zweden. “Europese sites gaan zo goed met het telefoonverkeer om dat Amerikaanse bedrijven daar een voorbeeld aan kunnen nemen.”

Gemiddelde doorklikratio’s per sector:

Gemiddelde conversieratio’s per sector

Foto: Seth Sawyers (cc)

Dit bericht is 453 keer gedeeld

1 Reactie

Corne

Wij zien voor onze klanten steeds vaker de ontwikkeling dat meer dan 50% van het website bezoek vanaf tablet en mobiel komt in Nederland. Let wel op dat al onze klanten actief zijn in de travel of leisure markt. Met name het gebruik van tablet onder de oudere doelgroep blijft doorstijgen. Daar doen ze ook aankopen mee, zeker voor vakantie en recreatie.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond