Bijna de helft van de Nederlandse consumenten gebruikt AI om producten te vinden
Bijna de helft van de Nederlandse consumenten gebruikt AI om producten te vinden. Bovendien heeft meer dan 70 procent interesse in andere AI-toepassingen om hun winkelervaring te verbeteren, zoals AI agents die hen kunnen helpen bij het beantwoorden van vragen of hulp bij het optimaliseren van punten voor loyaliteitsprogramma’s. Dat blijkt uit het nieuwste wereldwijde Connected Shopper Report van Salesforce waar 500 Nederlandse consumenten en 100 Nederlandse retailers aan hebben deelgenomen.
Nederlandse consumenten lopen voor op shoppers uit de omringende landen wat betreft het gebruik van AI om producten te vinden. Waar dit in Nederland bijna de helft is (48%), geven maar 30 procent van de Duitse respondenten, 22 procent van de Franse respondenten en 25 procent van de respondenten uit het Verenigd Koninkrijk aan AI te gebruiken voor het vinden van producten.
Neem een Premium abonnement en krijg onbeperkt toegang tot premium artikelen en vele andere voordelen.
- Alles van Emerce Account
- Toegang tot alle Premium nieuws artikelen
- Korting op tickets Emerce Events
- Krijg Emerce 100 opgestuurd