Deel dit artikel
-

BitMagic verlaagt uitzendfrequentie

De dagelijkse uitzendingen van BitMagic worden teruggebracht tot 3 uitzendingen per week. Op die manier bespaart het mediatechnologiebedrijf 60 procent op de kosten, terwijl de omzet hetzelfde blijft, aldus ceo Michiel Frackers.

BitMagic gebruikers halen gemiddeld 3 keer per week een nieuwe editie op, daarom wordt er voortaan nog maar drie keer per week een nieuwe editie online gezet. Frackers zegt dat er een 1-op-1 relatie bestaat tussen het gemiddelde internetgebruik van de consument en het bekijken van de BitMagic content. "Wie bijvoorbeeld 2 keer per week online is, haalt ook 2 keer per week de BitMagic content op." Daarnaast is BitMagic gebleken dat van degenen die een nieuwe editie ophalen, 60 procent die editie ook daadwerkelijk bekijkt. Variaties in het aanbod maakten volgens Frackers geen verschil met betrekking tot het kijkgedrag van de abonnees. "Ook toen we in de vakantieperiode alleen maar 'greatest hits' uitzonden veranderde dat vrijwel niets aan de frequentie waarmee men BitMagic content binnenhaalde. Dat geldt ook voor de waardering. Het lijkt erop dat het mechanisme van de verzending, de distributiemethode, belangrijker is dan de content zelf."

Is dat een teleurstelling voor BitMagic? Frackers: "We hadden aanvankelijk de hoop een product te maken waar mensen elke dag naar zouden kijken. In die zin is het teleurstellend. We hebben het gemiddelde internetgebruik van mensen niet kunnen veranderen." Frackers wijst erop dat de ingreep met name voor de investeerders bedoeld is. "Twee jaar geleden was het nog de bedoeling om eerst zo groot mogelijk te worden en daarna winst te gaan maken. Dat klimaat is veranderd. Een lange aanlooptijd wordt niet meer gewaardeerd. Nu is het de bedoeling om in zo kort mogelijke tijd winst te maken."

En gaat dat lukken met de nieuwe opzet? Frackers: "We verwachten onze winst vooral te halen uit het licenseren van de technologie in plaats van het aanbieden van content voor de eindgebruiker. We maken met de nieuwe uitzendfrequentie aanzienlijk minder kosten en verwachten dezelfde omzet te halen. Nu denken we dat de redactionele activiteiten nog dit jaar kostendekkend zullen zijn." Frackers hoopt dat de 'hardcore' gebruikers het niet al te vervelend vinden dat ze niet meer dagelijks uitzenden. "Of de nieuwe uitzendfrequentie echt werkt zoals we verwachten, dus minder kosten met dezelfde omzet, weten we over een paar maanden."

Deel dit bericht

10 Reacties

Vincent

Ik citeer Michel Frackers:"Op die manier bespaart het mediatechnologiebedrijf 60 procent op de kosten, terwijl de omzet hetzelfde blijft". eerste alinea….  "Of de nieuwe uitzendfrequentie echt werkt zoals we verwachten, dus minder kosten met dezelfde omzet, weten we over een paar maanden." laatste alinea…… Huh?

Michiel Frackers

Beste Vincent, Wat ik bedoelde was dat als het gebruikersgedrag niet verandert – en dat is de verwachting- de omzet gelijk zal blijven en we nog het vierde kwartaal kostendekkend zijn op onze eigen editie. Deze dient verder voornamelijk als marketingactiviteit en testplatform van onze technologie. Met vriendelijke groet, -Michiel Frackers

Marc Clement

Ik vind dit erg vervelend, want ik download bijna elke dag de Content. Ik ben hier niet blij mee!

peter

Ah joh, Geen zorgen, over een maand over 4 download je helemaal niks meer, want dan is ook dit bedrijf weg…. weer een luchtballon doorgeprikt 

ron bel

Een luchtbel? sorry p. Ik denk dat je een schoolvoorbeeld bent van een persoon die met de toewijding en gedrevenheid van een golfcourt-hulpje alles wat boven het maaiveld uit komt dwangmatig afmaait. Bitmagic is een goed concept. Alleen is succes ook een voorwaarde voor succes. (eh? — I hear you cry ) Op het moment dat het zo groot is dat het gewoon erg cool is om er op te staan, en de spin-off voor leveranciers is zo groot dat het lucratief wordt in de zin van bekendheid en free publicity, heeft bitmagic een hoogwaardig product tegen een belachelijk lage prijs voor de afnemer ervan. gratis namelijk. (en dat zou een definitie voor goed concept kunnen zijn). De afgelopen tijd is het gewoon zo geweest dat ontwikkelaars van de content meer geld konden verdienen met het bouwen van B2B websites in flash dan het maken van animaties en scenes voor bitmagic, dus was dat in het kader van de grote goldrush een frequenter gemaakte beslissing. Maar op het moment dat Bitmagic erg groot is en ik kan mijn Design-dienstenkostenloos promoten tegenover een groot publiek, en ik krijg er nog voor betaald ook, ben ik weer aan het tekenen. krasser

ron bel

en we zijn inmiddels 4 maanden verder, peter…

Bionic Vapour Boy

>Bitmagic is een goed concept. Alleen is succes ook een voorwaarde voor succes. hehehe, zo ken ik er nog wel 10. Als het succesvol is, wordt het succesvol.Nee, nee, driefwerf nee. Iets is succesvol als de consument daar behoefte aan heeft. En in het geval van Bitmagic blijkt dat gewoon niet zo te zijn, zelfs niet na een duik in de subsidiepot. Volgens mij is een keuze van apart te installeren software daar in grote mate debet aan. Wie wil er nou nog meer rommel op zijn computer. Grappig is, dat ze juist die player gaan verkopen.

rene

zie 2525.com voor een fantastisch inkijkje van Fransisco van Jole in dit belachelijke bedrijf.

maaike

ik vind BitMagic inderdaad ook een leuk concept, maar niet meer dan dat. Leuk materiaal, en leuk design. Het zou een leuk bij-productje zijn voor een publisher-achtig bedrijf dat toch al content maakt. Ik vind het een beetje te optimistisch om aan dit idee een compleet businessmodel op te hangen en dan ook nog de pretentie te hebben hier winst uit te halen. Iedereen weet toch dat je je businessmodel nooit alleen aan advertising op moet hangen…? Maar goed, das mijn idee. We zullen zien waar het BitMagic schip strandt!

pj steinmeijer

Na al het gedoe en de amusante stukjes van van Jole ben ik maar eens bij BitMagic gaan kijken.Wat leuk. Net ietsje leuker dan de moppensite waar ik een tijdje gratis klant was. Het leukst natuurlijk voor de mensen die de moppen maken. De rest is, niet tot mijn verbazing, binnenkort geschiedenis. De hele grote prullebak.Zonder -n- . vrgr

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond