Deel dit artikel
-

Black Friday heuse koopjesjacht

Nederland omarmt Black Friday en behandelt de dag, die aanstaande vrijdag plaatsvindt, als een heuse koopjesdag.

Cijfers laten zien dat er een miljoen of meer gerichte zoekopdrachten hiernaar worden uitgevoerd.

Volgens Blackfridaydeals.nu zocht in 2015 een kwart miljoen shoppers naar de term ‘black friday’. Dit jaar gaat dat aantal vermoedelijk voor het eerst door het miljoen. Daarbij zoekt men het liefst naar kortingsacties bij de ketens Kruidvat, Intertoys, BCC en Lidl.

De twee jaar oude dealsite zelf verwacht dit jaar rond de vierhonderdduizend bezoekers. Die komen af op de aanbiedingen van driehonderd adverteerders die betalen voor het extra bereik.

Criteo deed ook weer onderzoek naar de populariteit van Black Friday. In een periode van vier jaar is de aan deze dag gelieerde omzet zeker met een factor vier gestegen in Nederland. In België lagen de Black Friday verkopen vorig jaar 165 procent hoger dan tijdens een gewone dag in november, in Duitsland 82 procent.

Volgens Pepijn Breijder, Managing Director Benelux en Nordics bij Criteo, is het belangrijk dat winkeliers en merken juist in deze periode meer persoonlijke service bieden en werken aan de opbouw van klantloyaliteit. “Een geïntegreerde marketingaanpak is de beste garantie voor een goed resultaat. Daarin spelen data een cruciale rol. Zonder accurate gegevens heb je een onvolledig beeld van de consument en diens wensen.”

Foto: kecko (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond