Deel dit artikel
-

Blendle stopt met betalen per artikel

Blendle stopt in augustus met betalen per artikel. Gebruikers moeten vanaf dat moment gebruik maken van Blendle Premium.

Dat is slecht nieuws voor wie zo nu en dan een artikel wil inzien. Blendle Premium kost namelijk 10 euro per maand.

Tot en met zondag 1 augustus kunnen gebruikers nog losse artikelen blijven kopen met het overgebleven tegoed. Voor alle gebruikers staat een ‘royaal inwisselaanbod’ klaar om de overstap naar Premium iets makkelijker te maken.

De voorbije weken hebben al tienduizenden gebruikers hun tegoed omgezet, zegt Blendle-baas Alexander Klöpping. ‘Onbeperkt tijdschriften lezen, onbeperkt luisteren en het doorzoeken van het archief met 3 miljoen artikelen, waar je ook bent. En dat allemaal in aanvulling op een dagelijkse, gepersonaliseerde selectie met het beste uit de kranten en tijdschriften uit binnen- en buitenland. Het maakt Blendle Premium tot hét abonnement voor nieuwsgierige mensen.’

Blendle hoopt met de transitie ook zwarte cijfers te schrijven. Dat lukt pas als Blendle het aantal van 100.000 abonnementhouders heeft bereikt. Nu heeft het platform ruim 50.000 abonnees.

Vanaf vandaag staat ook het tabblad Ontdek klaar in de app, waarbij gebruikers al swipend onbeperkt tijdschriften kunnen lezen, artikelen gebundeld per onderwerp kunnen volgen.

Deel dit bericht

10 Reacties

Jay

Dat wordt het definitieve einde van Blendle. Tijd voor rationeel management. Het topzware Blendle zou beter proberen de begroting sluitend te krijgen op basis van 5,5 miljoen per jaar, in plaats van te mikken op 12 miljoen omzet die er niet gaat komen. De organisatie was al verlieslatend en uit de huidige incidentele artikellezers zoals ik converteert echt geen 50.000 man extra naar een product van €10 per maand. De suikerooms willen misschien nog wel een keer incidenteel storten, maar zeker niet structureel in een club zonder lange termijn perspectief…

Daan

Ik snap niet waarom deze onderneming zoveel aandacht krijgt.
Het model was altijd al slecht. Zowel voor Blendle zelf als voor de publishers. Inderdaad centenwerk.

Deze onderneming heeft nog nooit zwarte cijfers geschreven en verwacht dat er ook geen noodzaak is bij de consument om hier een abonnement op te nemen. Ik denk dat ze een komende 5 jaar zeker niet overleven mits ze iets geweldigs bedenken. Dit is echter tot op heden uitgebleven.

bart

lekker positieve reacties weer.
Zullen we gewoon kijken of het lukt en van het beste uitgaan?

Tot nu toe zijn ze 1 van de weinige startups (in de wereld) die de aandacht hebben getrokken van de grootste uitgevers. Ze zullen dus echt wel een idee hebben. Deze beslissing zullen ze ook niet op vrijdag met de lunch even gemaakt hebben.

Geen spam

Blende, die man zit iedere keer z’n gesubsideerde boeltje te promoten bij DWDD en dan nog lukt het niet echt…

En dit bedrijf is allang geen start up meer; eerder een imitatie startup die hopeloos het jeugdige feelgood gevoel van de Amerikaanse tech giganten imiteert, die foto bij dit nieuws bericht spreekt ookal boekdelen; jonge baas, beetje nonchalant, op de achtergrond een lachende collega in de trand van “kijk eens hoe leuk we het hebben….”

Krijgen ze ook, netzoals DWDD subsidie? Zoja dan vind ik dat alle Nederlandse belasting betalers mogen mee beslissen binnen dit bedrijf want; wie betaald, bepaald!!

Marjo

Ik ben heel blij met de Blendle app. Voor € 10 per maand kan ik veel interessante artikelen lezen. Het alternatief is niet rooskleurig: allerlei losse abonnementen afsluiten bij De Telegraaf, Volkskrant, NRC etc. Iedere krant heeft zijn eigen abonnementje.

Misschien zou Blendle zich kunnen gaan richten op een app waarin je alles kunt lezen voor een vast bedrag per maand, niet alleen artikelen die samengesteld worden door een algoritme (bubbel). Ik wil best het dubbele betalen wanneer ik alle kranten dan ook kan lezen.

Nospam

Ja marjo, iedere krant zn eigen abo’tje, netzoals vroeger; en tien klaagde ook niemand!

Jay

Tja, bij elk abonnement van De Persgroep krijg je Topics toch al gratis. Dat is digitale toegang tot alle inhoud van Volkskrant, Trouw, AD, Parool en nog zes of zeven lokale kranten zoals Tubantia en de Gelderlander. En dan niet een selectie maar echt alles dat in een van die kranten staat. Waarom zou ik dan ook nog voor Blendle 120 euro per jaar gaan betalen, en dan nog niet eens complete toegang hebben?

Seb

Als Blendle, met al die gratis reclame die ze als troetel ‘startup’ in de landelijke media krijgt, nog steeds slechts 50.000 premium members heeft, kan ik maar één conclusie trekken: Er is geen markt noch vraag naar.

Blendle heeft in al die jaren miljoenen euro’s er doorheen verbrand. In 2017 werd nog een groot deel van het personeel ontslagen met het excuus ‘dat ze te hard gegroeid waren’…

In 2014 had Blendle, naar eigen zeggen, meer dan 100.000 gebruikers… 20% daarvan had z’n gratis tegoed voor losse artikelen opgewaardeerd. Dat waren dus 20.000 betalende gebruikers. Vijf jaar later is dit gegroeid naar slechts 50.000 gebruikers. (en dan moeten we die cijfers nog met een korrel zout nemen).

Internationaal heeft Blendle ook geen succes. Amerika is finaal mislukt en niet verder gekomen dan een dagelijkse nieuwsbrief. In Duitsland komt het ook niet van de grond. Geen wonder dat The New York Times en Axel Springer er niet meer in investeren.

Als Apple met z’n News ook naar Nederland komt, is het gedaan met Blendle.

Bart

Ik was een artikeltjes-koper. En kocht er best wel wat. Genoeg maanden erbij dat ik meer uitgaf dan het premium abonnement kost.

Maar… Blendle deed gewoon erg misleidend over premium. Het is niet onbeperkt lezen. Het is onbeperkt lezen uit een selectie.

Dat is na het afrekeningen bij de All you can eat wok alleen onbeperkt kroepoek mogen eten.

Ze zoeken het maar uit. Hoop dat Blendle failliet gaat.

J.W.A.Admiraal

Helaas, wij (mijn vrouw en ik) waren”per artikel” klanten; onder de naam beide@janenlotty.nl
Een zeer coulante regeling met blendle een paar jaar geleden.Maar de praktijk wijst uit dat met het toenemen der jaren het lezen nog sneller afneemt. Een maand gratis Blendle Premium wijst uit dat een Tientje per maand op lezen teveel wordt voor ons oudjes.
Ik kan ook al niet vinden hoe ik dit premium aanbod kan opzeggen. Via Ziggo ben ik met mijn mobieltje bij Vodafoon terecht gekomen. Maar die bieden mij geen mogelijkheid om op te zeggen 3 dagen voor de datum van 4 augustus. Ik hoop dat U dit berichtje door kunt sluizen ter bestemde plekke. Met hartelijke dank : Jan Admiraal

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond