Deel dit artikel
-

Bluesky groeit naar 40 miljoen leden

Sociale berichtendienst Bluesky is afgelopen jaar verdubbeld tot nu 40 miljoen gebruikers.

De makers van de app verwachten dat ze de grens van de vijftig miljoen gebruikers bereiken op 1 februari 2027. Over ongeveer anderhalf jaar.

Dit nieuws, ook via externe bronnen meetbaar, werd bekendgemaakt samen met de introductie van een aantal nieuwe features voor het platform.

Zo krijgt Bluesky een Dislike-knop. Die is bedoeld om signalen op te vangen om iemands persoonlijke pagina te verbeteren.

Er komt ook een functie voor rangschikking middels sociale nabijheid. Die laat berichten zien van gelijkgestemden. En er komt een bullshitdetector om toxische, spammerige, off-topic berichten en trollen te weren.

Qua bereik valt Bluesky in het niets bij Twitter, dat ruim een half miljard actieve gebruikers heeft. De berichtendienst van Elon Musk is een soort markt waar iedereen zonder gene of rem van alles mag roepen. Bluesky biedt tools om de gesprekken wat fatsoenlijker te houden, zonder op de inhoud in te grijpen.

Het aantal dagelijkse schrijvers op Blueusky is afgelopen jaar met ongeveer de helft gedaald en lijkt stabiel op 600.000.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond