Deel dit artikel
-

BMW brengt augmented reality naar de showroom

BMW gaat augmented reality inzetten in de showroom om autokopers een beter gevoel te geven bij de wagen die ze willen aanschaffen. Op een mobiel scherm kunnen ze de auto configureren en deels zelfs uitproberen.

De autofabrikant liet Accenture een app ontwikkelen op basis van Googels AR-platform Tango. Vooralsnog zijn enkel de elektrische modellen i3 en i8 in de app te bekijken. De weergave zou zo realistisch zijn, zegt BMW zelf, dat demodeelnemers bukken als ze de (virtuele) auto in- en uitstappen.

Slechts enkele tientallen showrooms in de wereld zullen de demo-app in eerste instantie krijgen. Daar kan een showroombezoeker in de app zijn toekomstige auto eerst bijvoorbeeld de kleur en velgen nara zijn smaak aanpassen. Het gewenste voertuig verschijnt vervolgens in ware grootte op het scherm. Je kunt er omheen lopen en in- en uitstappen.

BMW zegt dat deze app handig is om auto’s te tonen die niet daadwerkelijk in de showroom aanwezig zijn. Natuurlijk is ook het hoge gadgetgehalte van de verkoopondersteuning een lekkermakertje op zich.

Uiteindelijk komt de app, BMW i Visualiser geheten, in de Play Store voor algemeen gebruik. Thuisgebruikers kunnen dan bijvoorbeeld op hun scherm zien of en hoe een i8 op de parkeerplaats voor huis past. En welke kleur het beste uitpakt.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond