Deel dit artikel
-

BNR bereikt 1 miljoen ‘luisteracties’ met podcasts

Afgelopen zondag bereikte BNR Nieuwsradio 1 miljoen luisteracties met het eigen podcastaanbod.

Voor Sjors Fröhlich, hoofdredacteur BNR Nieuwsradio, staat vast dat de toekomst van audio ligt in podcast. ‘Inmiddels luisteren 5 miljoen mensen in Nederland naar podcasts. Dat zal alleen maar meer worden. Vandaar dat BNR al jaren geleden heeft ingezet op podcast.’

Voorbeelden hiervan zijn de Ben Tiggelaar podcast (over persoonlijk leiderschap en ontwikkeling), BNR Petrolheads (voor autoliefhebbers met een eigenzinnig vermakelijk randje) en BNR De Technoloog voor techfans én techcritici. Ook organiseert BNR sinds 2018 de jaarlijkse Dutch Podcast Awards.

De BNR podcastluisteraar is volgens BNR een hoogopgeleide, werkende professional, die gemiddeld tussen de 25 en 39 jaar is. Hij of zij woont of werkt in de grote steden, is geïnteresseerd in de wereld om zich heen en wil alles uit het leven halen op zakelijk en privé gebied.

Partijen zoals AFAS, InsingerGilissen en KPN kozen al eerder voor BNR om een commerciële podcast te maken. Daarnaast maakt BNR ook redactioneel onafhankelijke podcasts die gesponsord kunnen worden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond