Deel dit artikel
-

Bodemprocedure tegen Samsung van start

De Consumentenbond spant een bodemprocedure aan tegen Samsung vanwege zijn gebrekkige software-updatebeleid voor Android-smartphones. Volgens de Consumentenbond is Samsung verplicht zijn smartphones veilig te houden door tijdig updates van Android ter beschikking te stellen en creëert Samsung een onveilige situatie voor consumenten door dit na te laten.

De Consumentenbond eist dat Samsung minimaal twee jaar na aankoop of vier jaar na introductie van een toestel updates beschikbaar stelt.

Of de bond kans maakt is de vraag. Een kort geding met dezelfde eisen eerder leverde niks op. De rechter kon toen geen inhoudelijk oordeel gegeven omdat de kwestie te complex bleek voor de snelle kort-gedingprocedure.

Ook andere fabrikanten laten steken vallen bij het updaten van hun toestellen, vindt de Consumentenbond. Mocht de klacht worden gehonoreerd, dan is de bodemprocedure aanleiding voor vervolgprocedures.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond