Deel dit artikel
-

Bol.com begint campagne met partnerverkopers

Bol.com houdt tot eind mei een reclamecampagne die zich louter richt op verkooppartners die het handelsplatform voor hun eigen onderneming gebruiken.

Ondernemers met een bakstenen winkel worden komende weken belicht in een b2b-campagne die onder meer bij Qmusic, Ster, Talpa en op social media verschijnt op in buitenreclame.

Bol.com schuift vijf cases naar voren waarbij winkeliers vertellen waarom en hoe ze hun bereik via het platform vergrootten. Een aantal van hen geeft aan dat ze de marktplaats gebruiken als vehikel om behoeftes van klanten te signaleren.

Christine Vermeerch van Art & Pearls uit Oostende: “Ik verkoop een boek waar ik mensen leer om zelf parelkettingen te knopen. Ik zag dat klanten een paar weken na aankoop van het boek vaak nog allerlei andere artikelen kochten. Daarom bied ik nu pakketten aan. Deze pakketten breid ik steeds weer uit op basis van data.”

Jeanine Wolthuis van INDISHA uit Diemen: “De eerste stap was: kijken wat het assortiment van bol.com nog mist. Daarna heb ik eerst make-up voor kinderen online gezet. Ik importeer deze artikelen zelf, dus dan heb je ook minder concurrentie van andere partners.”

Het is niet verwonderlijk dat bol.com verkooppartners naar voren schuift voor reclamedoeleinden. Zij moeten andere ondernemers in het fysieke en digitale domein ertoe verleiden ook handel naar de marktplaats te brengen. De dochter van Ahold Delhaize verdient daaraan via verkoopcommissies en in mindere mate aan reclamegeld.

De helft van de consumentenbestedingen gaat inmiddels naar verkooppartners.

De e-commercemarkt speculeert er momenteel druk op dat Amazon spoedig zijn .nl-winkel zal herlanceren met een veelomvattend, breed assortiment. Ook daarbij spelen derde verkopers een belangrijke rol.

Foto: porkypig (cc)

Deel dit bericht

3 Reacties

Herman

Tuurlijk is dit een reactie op de komst van Amazon, wat dachten jullie dan? Amazon is geen gezonde concurentie maar een marktsloper pur sang en als je dat nog niet doorhebt dan ben je echt heel dom!

Andries van der Werff - Van der werff controlling

In mijn ogen echt een van de beste oplossingen om tegen zulke linkse uitzendingen je naam hoog te houden.

Dit noem ik nou ondernemersschap.

Ook zie ik dat de trouwe Nederlanders toch wel bij bol.com blijven kopen.

Amazon gaat het ook goed doen in Nederland, en dat gaat de action geld kosten.

Laat die buitenlandse partijen maar lekker tegen elkaar vechten.

Terug naar de tijd dat wij Nederlanders nog wat te zeggen hadden ??

De gouden eeuw-tijden, komt nog terug??????

Euhh

De gouden eeuw….. Toen er nog slavernij was enzo…… leuk!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond