Deel dit artikel
-

bol.com begint zakelijke podcastreeks

Een podcast biedt ruimte voor uitleg en achtergrond en lijkt bol.com daarom een geschikt medium richting zijn zakelijke klanten. Het platform zet de eerste stap in wat een podcastreeks kan worden.

Het ‘digitale radiostation’ is vandaag in première gegaan. Iedere aflevering, zo is de bedoeling, schuift iemand van bol.com aan en een zakelijke verkoper. Die brengt een specifieke vraag of thema met zich mee dat in de uitzending wordt behandeld.

In de eerste aflevering gaat het over pakketjes terugsturen. “Ideaal voor de klant, maar vaak lastig voor de ondernemer. Want, krijg je wel het originele product terug? En is het wel rendabel om iets opnieuw te verkopen? Kan je retourneren nog wel gratis aanbieden?”, aldus de omschrijving op iTunes en Spotify.

Het is nog niet duidelijk met welke regelmaat de podcast zal worden uitgezonden. Dat hangt af van zaken als statistieken en reacties uit de markt.

De productie is in handen van Microphone Media uit Amsterdam.

bol.com heeft er belang bij om zijn zakelijke verkopers goed te informeren over de werking en mogelijkheden van zijn platform. Het bedrijf is bezig met een omslag van webwinkel naar handelsplatform. Daarin staan de externe verkopers die zijn platform gebruiken per definitie centraal. Zij moeten kunnen op effectieve middelen en nuttige informatie om hun handel te ondersteunen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond