Bol.com drukt winst Ahold Delhaize

Bol.com is goed voor 36 procent de omzetgroei van Ahold Delhaize in Nederland. De webwinkel investeert nog zoveel in zijn groei dat het de lokale winstmarge met 0,9 procent drukt.

Dat vertelt Ahold Delhaize vanochtend aan de financiële markt (PDF). De supermarktconcern publiceerde zojuist de cijfers https://www.aholddelhaize.com/en/media/media-releases/ahold-delhaize-q3-2017-results/ over het derde kwartaal.

Heel specifiek wordt niet meer in gegaan op de online activiteiten. Het concern spreekt tegenwoordig in algemeenheden waar, wat Online betreft, weinig uit is af te leiden. De stelling: “De online consumentenomzet groeide in totaal met meer dan twintig procent”, zegt enkel dat AHD niet achterloopt met de e-commercetrend op de internationale markt.

Ahold Delhaize zag de omzet in Nederland met 4,1 procent stijgen tot 3,3 miljard euro. AH.nl en bol.com zijn samen mogelijk goed voor meer dan de helft van die groei.

Het supermarktbedrijf is van plan de kapitaalinvesteringen voor online met de helft op te schroeven, naar 150 miljoen in 2018.

Naar verwachting realiseert Ahold Delhaize dit jaar drie miljard euro online consumentenomzet, waar ook de handelsomzet van externe partners op bol.com onder valt. Tegen 2020 moet dat vijf miljard zijn.

Het totaal van de verkopen op alle markten van het supermarktbedrijf groeide afgelopen jaar met 2,1 procent tot 15,1 miljard euro. Beleggers belonen de cijfers met een koersstijging van vijf procent. Dat was kort na opening van de beurs.

1 Reactie

De koers werd ook ondersteund door o.a:
– inkoopprogramma eigen aandelen
– toenemend marktaandeel VS, waar iedereen een aantal maanden geleden nog bang was voor de impact van Amazon/Whole Foods

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug