Deel dit artikel
-

bol.com maakt duurzame producten vindbaar

bol.com zet een eerste stap om duurzaam geproduceerde producten schappen in zijn schappen vindbaar te maken voor de milieubewuste shopper.

“Afgelopen periode gaven we een aantal duurzaam geproduceerde producten extra aandacht en de verkopen gingen a la minuten omhoog”, vertelt de woordvoerster van bol.com. Een zichtbaar deel van de klanten winkelt milieubewust. Daarom bouwt de winkel mee aan een nieuwe centrale database.

Dat gebeurt met partijen uit de retail, aanbieders van keurmerken en automatiserings- en voorlichtingsorganisaties. Ze gaan een proef beginnen met waarbij artikelgegevens over duurzame keurmerken in de productgroep ‘persoonlijke verzorging’ worden uitgewisseld via één centrale database: GS1 Data Source. GS1 is de partij die de handmatig achterhaalde productinformatie digitaliseert en aan EAN-codes koppelt.

In de betreffende productgroep wordt gekeken of het digitaliseringproject werkt en waar de pijnpunten kunnen zitten bij het opschalen.

Bij bol.com werken twee duurzaamheidsvorsers die dit soort informatie al handmatig aan productpagina’s toevoegen. Plaza-partners kunnen dat ook doen via een apart veld voor metadata. De aanleg van GS1 Data Source moet een eerste stap zijn in de bouw van een grote, door meer winkels gevulde en gebruikte database.

Foto: mini malist (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond