Bol.com haalt retouren voortaan thuis op

Bol.com-klanten kunnen retouren voortaan door PostNL bij hen thuis laten ophalen, op tijdstip naar keuze. De nieuwe dienst wordt beschikbaar in een geselecteerd aantal regio’s in Nederland.

Een retourzending kan nog dezelfde dag tussen 15 uur en 21 uur nog worden opgehaald. Het ophalen van artikelen is mogelijk op werkdagen tussen 8 uur ’s ochtends en 21 uur ’s avonds.

Op dit moment loopt er een proef in Amsterdam en omgeving (zie onderstaande afbeelding). Na de testfase wordt gekeken of de dienst verder uitgerold kan worden naar de rest van Nederland en ook Vlaanderen.

Ook hoeven klanten van bol.com die hun retour bij een PostNL-locatie afgeven, geen retourlabel meer te printen. Klanten ontvangen bij het melden van een retour van bol.com een digitale barcode. Op een PostNL-locatie kunnen klanten deze barcode op hun smartphone tonen aan de medewerker, die vervolgens de barcode scant en het label print.

Printerloos retourneren is mogelijk voor het hele assortiment van bol.com, inclusief het assortiment van verkooppartners van bol.com die gebruik maken van verzending via PostNL, zo laat de retailer weten.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug