Deel dit artikel
-

Bol.com heeft Trustpilot verbannen

Bol.com toont sinds kort niet langer de sterrenrating van Trustpilot op zijn webpagina. De beoordeling zou volgens de retailer onbetrouwbaar zijn.

Vaak laten ook niet-klanten beoordelingen op het Deense reviewplatform achter, onder meer over Zwarte Piet. Ook kan iedereen – klant of niet – meermaals achter elkaar beoordelingen op het Deense reviewplatform achterlaten.

Het Deense bedrijf stelt tegenover het AD dat bol.com een totaal onjuist beeld schetst van de kwaliteit en werkwijze. Bol kan niet-relevante recensies rapporteren, maar laat dat na.

Van de 2,2 miljoen verwijderde recensies in 2020 werd 70 procent gewist via de intelligente software en 30 procent handmatig, stelt Trustpilot.

Deel dit bericht

6 Reacties

Maurice

Ik denk niet zozeer dat het probleem de onbetrouwbare reviews is, maar meer het niet onder controle hebben van de vele verkooppartners en de soms extreem hoge prijzen die zij rekenen

Mara

@Maurice
Klopt, de vele slechte reviews die de laatste tijd massaal worden geplaatst vindt Bol.com niet leuk.

Heel veel negatieve reviews hebben te maken met aankopen die gedaan zijn bij wederverkopers.

Het staat vol met Aliexpress rotzooi. Ook dropshippers weten hun weg op Bol.com steeds beter te vinden. Laatstgenoemde houdt in dat de wederverkoper de artikelen niet in zijn bezit heeff maar voor jou de spullen bij een online shop (zoals Aliexpress) besteld.

Als Bol.com op deze voet verder gaat, dan is het de vraag of Bol.com nog een lang bestaansrecht zal hebben.

Eimers

Trustpilot is een zooitje. Veel te duur en tijdrovend. Als je niet stuurt gaat je profiel onderuit. Dat onderkent Trustpilot ook, je moet de hele tijd rapporteren en discussie aangaan. Maar ook dan staan reviews nog dagenlang online.

Ik snap bol.com wel. Het is een betrouwbaar bedrijf met normale service. Natuurlijk maken ze fouten maar bol.com hoeft zich niet te bewijzen via Trustpilot.

Arno

Het zijn inderdaad de wederverkopers die er een potje van maken. Ze weten precies wat ze moeten zeggen tegen de klantenservice van bol.com en dus sta je als consument met je klacht tegen een muur te praten.
Ooit staat er een rechter op die zegt; consumenten betalen aan bol.com, dus bol.com is verantwoordelijk voor een goede levering. Met garantie van 2 jaar, volgens het Europese recht. Als die dag is aangebroken, wordt dit een hele dure voor bol.com. Want dan heeft letterlijk heel Nederland wel een paar bestellingen die mis zijn gegaan.

Max

Oplichters zijn het. Belachelijk hoge prijzen en als je niet met ze in zee gaan naaien ze je van alle kanten.

Tom

Coolblue staat wel gewoon hoog aangeschreven dus bol.com is gewoon niet goed genoeg en moet dus niet zeiken als ze door hun eigen hebberigheid aan kwaliteit hebben ingeleverd.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond