Deel dit artikel
-

Bol.com opent self publishing-platform

Bol.com lanceert een nieuwe dienst waardoor iedereen met een verhaal zijn eigen papieren of digitale boek kan schrijven, laten uitgeven en daar geld mee verdienen.

Daartoe opent het de site Bravenewbooks.nl. Dat is een initiatief van bol.com, mijnbestseller.nl en Singel Uitgevers. De onderliggende filosofie is dat iedereen die dat wil zijn eigen boek moet kunnen publiceren aan een zo groot mogelijk publiek.

Ter introductie van de uitgeefdienst wordt een wedstrijd gehouden. Wie voor 31 augustus zijn nieuwe boek inzendt en uitgeeft én door een jury als beste wordt gezien qua inhoud, vorm en promotie, krijgt tienduizend euro aan mediabudget op bol.com. Daarmee kan de auteur zijn boek promoten.

De titels die onder dit nieuwe uitgeeflabel verschijnen, liggen in de schappen van de bol.com-shop van Brave New Book.

Er zijn bestaan reeds verscheidene bedrijven initiatieven die particulieren en beginnend professionals hun eigen boeken laten uitgeven. Voorbeelden daarvan zijn Tenpages, Lulu, Jouwboek, Boekscout en ook Apple. Brave New Books is anders in het feit dat een van de grootste Nederlandse webwinkels de producten in zijn schappen opneemt en voor bereik zorgt.

De partijen verwachten dat er via deze route binnen drie jaar nieuwe 25.000 papieren en digitale boeken verschijnen. Aspirant hitschrijvers kunnen professionele hulp krijgen bij het maken en uitgeven van hun werk.

Schrijvers bepalen zelf hun verkoopprijs. Het systeem berekent een adviesprijs op basis van de print- en verkoopkosten. De opbrengst wordt 50-50 gedeeld tussen Brave New Books en de schrijver. Royalties worden maandelijks uitgekeerd, met een ondergrens van tien euro.

Foto: sunshinecity (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond