Deel dit artikel
-

Bol.com roept meer digitale bureaus in zijn ecosysteem

Bol.com wil dat meer digitale bureaus zich aansluiten bij zijn partnerprogramma om de tienduizenden verkopers vooruit te helpen.

Er komen extra plekken voor geïnteresseerde agencies en belangstellenden kunnen zich tot 22 oktober aanmelden. Voorwaarde is dat de bedrijven ervaring hebben met marktplaatsdiensten en met het ondersteunen van verkopers die actief zijn op bol.com.

Dit partnerprogramma voor digitale bureaus ging in het voorjaar van 2020 van start. Tweeëntwintig bedrijven profileren zich er nu als Bol-kenner.

Certificeringsprogramma’s zijn ook in de digitale wereld een manier om kwaliteitsstempels uit te delen. Hoe beter en gespecialiseerder de dienstverlening op een bepaald netwerk of ecosysteem hoe zwaarder het stempel. Voor derde partijen, in het geval van bol.com zijn dat verkooppartners, geldt dit soort stempels als een signaal van de geleverde kwaliteit.

Het gaat hierbij om partijen die helpen bij het online brengen van assortiment, het formuleren van een marktplaatsstrategie, maar ook zaken als SEO, prijsbeleid en contentmarketing. Hoe beter de verkooppartners presteren, hoe beter dat voor de consument is. Bol.com profiteert vervolgens van een tevreden koper en verkoper. Dat vertaalt zich weer in hogere klanttevredenheidsscores.

Bol.com onderhoudt meerdere partnerprogramma’s. Elke richt zich op een ander onderdeel van de handelsprocessen die zich op het platform afspelen. De sitesectie Ecosysteem somt onder andere op: digital agencies, integrators, shipment platforms, financing en content.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond