Deel dit artikel
-

Bol.com verdient steeds meer aan advertenties

Bol.com verdient steeds meer aan advertenties op zijn platform. De niet nader genoemde omzet groeide in het eerste kwartaal met 59 procent, zo blijkt uit een toelichting op de kwartaalcijfers.

Bol.com realiseerde een handelsomzet van 1,3 miljard euro, vergeleken met vorig jaar een tamelijk bescheiden groei. 65 procent van de opbrengsten kwam via derden.

De online verkoop van consumenten bij moederbedrijf Ahold is in het eerste kwartaal met 5,9 procent gestegen, voornamelijk door robuuste prestaties in de VS, die met 11,9 procent groeiden in vergelijking met het voorgaande jaar.

De netto online consumentenverkopen stegen met 2,5 procent in Europa. Meest opvallend was de sterke groei van online boodschappen: de markt nam met 9,7 procent toe. De totale online verkopen waren goed voor 2,248 miljard euro.

De netto-omzet van de groep bedroeg 21,6 miljard, een stijging van 6,3 procent bij constante wisselkoersen en een stijging van 9,4 procent bij actuele wisselkoersen. De operationele winst kwam uit op 822 miljoen euro.

Albert Heijn heeft dinsdag alsnog toegegeven aan de eisen van de vakbonden FNV en CNV voor een nieuwe cao met een looptijd van een jaar. Hierin is onder meer een loonsverhoging voor medewerkers van de dc’s van tien procent afgesproken.

De staking van de afgelopen weken leidde tot steeds meer lege schappen bij de supermarkten, die nog steeds niet overal zijn gevuld.

In Vlaanderen was het de afgelopen wekend onrustig rond Delhaize nadat het concern bekend had gemaakt dat het 128 filialen wil overdragen aan zelfstandige ondernemers.

Het sociaal overleg bij de retailer schiet echter niet op. De vakbonden blijven zich verzetten tegen het toekomstplan.

Deel dit bericht

1 Reactie

Bruno Verhaeghe

Delhaize in Vlaanderen? In België bedoelt u.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond